Producthero løsninger

Måling af effekten af en Google CSS ved at lave en A/B-test

Af
Mireia Álvarez
4. oktober 2023
Indholdsfortegnelse

Hvad er en Google CSS ?

Google CSS for Google Comparison Shopping Service. De spiller en afgørende rolle for onlineannoncører, da du kun kan køre shoppingannoncer i Google via en CSS Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS) og Schweiz.

Så sammenligningsshoppingtjenester (CSS) kan handle på vegne af de forhandlere, de repræsenterer, ved at byde på en plads i Googles shoppingvindue ved hjælp af Shopping- og Performance Max pMax) for at blive vist på Googles generelle søgeresultatsider.

I denne artikel vil vi undersøge fordelene ved at blive CSS , virkningerne af den tilknyttede rabat på 20 %, strategier til at maksimere denne rabat og eksempler fra virkeligheden på annoncører, der allerede har oplevet forbedrede kampagneresultater med en CSS . Til sidst vil vi se på forskellige A/B-tests, der viser virkningerne af at skifte til Producthero CSS, såsom lavere gennemsnitlige CPC'er, højere konverteringsfrekvenser eller øget konverteringsværdi.

Fordele ved at blive Google CSS

Når forhandlere begynder at køre Google Shopping Performance Max for at reklamere for deres produkter, CSS Google CSS CSS. At skifte til en Google CSS som Producthero har dog mange fordele i forhold til at bruge Googles eget CSS.

Den største fordel ved at blive CSS er, at du får 20 % rabat i reklameauktionen, hvilket svarer til 25 % mere budkraft sammenlignet med reklame via Google CSS. Dette kan forklares med, at med 20 % rabat på din CPC har et bud på 0,80 € via Producthero samme værdi som et bud på 1 € via Google Shopping CSS. Dette er formlen til at beregne det: ((1-0,8)/0,8)*100= 25 %.

Da dit bud har en højere værdi, vil dine produkter blive inkluderet i flere auktioner. De vil få større synlighed og flere chancer for at blive vist til dine potentielle kunder uden at øge dine bud. Desuden vil dine produkter også blive vist på CSS .

Specifikke fordele ved at få 20 % CSS

De specifikke fordele ved 20 % CSS vil således primært omfatte følgende:

  • Forbedret annonceplacering, hvilket i sidste ende fører til øgede klikfrekvenser (CTR) og konverteringer.
  • Øget omsætning med samme ROAS-mål, da du har 25 % mere budkraft.
  • Forbedret effektivitet ved forhøjelse af ROAS-målet;
  • Få en konkurrencemæssig fordel i forhold til de forhandlere, der ikke bruger en Google CSS .

Et konkret eksempel på brug af Producthero som din CSS :

Hvis du fastholder dine bud efter at have skiftet fra Google Shopping CSS en Google CSS , vil du sandsynligvis se større volumen, dvs. en stigning i visninger og klik. Hvis du ikke ændrer dine bud, forbliver den gennemsnitlige CPC ofte den samme på grund af effekten af 20 % rabat.

Nedenfor ser du et eksempel på en annoncør, der skiftede til Producthero CSS beholdt sine bud på samme niveau. Den gennemsnitlige CPC forbliver på samme niveau, og antallet af visninger stiger efter skiftet:

På den anden side, hvis du beslutter at sænke dine CPC-bud, vil din gennemsnitlige CPC falde. Normalt ville dette føre til færre annoncevisninger, men på grund af den ekstra budstyrke vil klik og visninger forblive de samme.

Her er et eksempel på en annoncør, der skiftede til Producthero og samtidig sænkede sine bud med 20 %:

Som du kan se på billedet ovenfor, forblev indtrykkene de samme.

Hvis du kører mål-ROAS- eller Performance Max , er effekten af at skifte til Producthero den samme. Resultatet er dog mindre entydigt, da algoritmen ændrer buddene hele tiden.

Hvis du allerede er skiftet fra Google CSS ønsker at analysere effekten af CSS , anbefaler vi, at du sammenligner en bestemt periode (f.eks. 2 måneder) før og efter skiftet. For at være så præcis som muligt skal du tage højde for sæsonudsving, lagerbeholdning og markedsændringer.

Hvordan kan du bruge 20 % rabatten?

Du kan følge forskellige tilgange efter at have skiftet til Productheros CSS. Lad os se på de to mulige scenarier:

  1. Du ønsker at opretholde din rentabilitet og øge din omsætning

Hvis du er tilfreds med det nuværende mål for afkastet af annonceudgifterne (ROAS) for dine kampagner, giver rabatten på 20 % dig mulighed for at beholde det, som det er, og samtidig øge din indtjening.

Dette eksempel viser en annoncør, der beholdt sit ROAS-mål uændret, da han skiftede til Producthero:

Som du kan se, steg konverteringsværdien med 24,77 %.

  1. Du ønsker at øge din rentabilitet og opretholde din indtjening:

Hvis du øger ROAS-målet for dine kampagner, vil rentabiliteten blive forbedret. Og på grund af den ekstra budstyrke efter CSS vil indtægterne ikke falde, som de normalt ville gøre.

Her er et eksempel på en annoncør, der hævede sit ROAS-mål, da han skiftede til Producthero. Volumenet forblev stort set det samme, mens rentabiliteten steg:

Læs denne artikel for at finde det perfekte ROAS-mål for dine Shopping- og pMax-kampagner.

Visning af effekten gennem A/B-tests: virkningerne af at skifte

For at vise de potentielle fordele ved at skifte til Producthero CSS gennemførte vi flere A/B-tests, hvor vi sammenlignede Google CSS Producthero CSS de samme egenskaber, samtidig med at vi holdt kontrollerbare faktorer (såsom budget eller ROAS-målet) så konstante som muligt.

  1. Lavere gennemsnitlig CPC og billigere trafik

For at illustrere effekten af at skifte til Producthero gennemførte vi en A/B-test, hvor vi sammenlignede to kampagner med meget ens produkter og budgetter. Begge kampagner kørte i samme periode.

Som du kan se på billedet nedenfor, CSS kampagnen på Producthero CSS i stand til at generere mere trafik med det samme budget. Derudover faldt den gennemsnitlige CPC.

  1. Stigning i konverteringsværdi

En anden almindelig effekt efter skiftet fra Google CSS Producthero CSS en stigning i konverteringsværdien.

Skærmbilledet nedenfor viser en sammenligning af en periode på 3 uger før og efter skiftet.

Mens det første Merchant Center (grønt) er skiftet til Producthero CSS, har det andet Merchant Center (rødt) ikke gjort det.

Som du kan se, er den gennemsnitlige CPC for den første kampagne faldet en smule, kombineret med en stigning i visningsandel og klikandel. Derudover kan vi se, at konverteringsværdien er steget med 6,29 %. Dette kan være forbundet med skiftet.

På den anden side har kampagnen for den forhandler, der endnu ikke er skiftet til Producthero, oplevet en stigning i den gennemsnitlige CPC og et fald i visnings- og klikandelen. Desuden er konverteringsværdien faldet med 20,17 %.

  1. Stigning i konverteringer og stigning i konverteringsværdi/omkostninger

Hvis vi igen ser på det foregående eksempel, kan vi også observere, at konverteringerne er steget med 6,14 %. Det samme gælder for konverteringsværdien divideret med omkostningerne, som i dette tilfælde er steget med 8,05 %. Dette kan også skyldes overgangen til CSS.

Ofte stillede spørgsmål

Hvordan bemærker jeg rabatten på 20 %?

Efter at have ændret CSS vil du have en fordel i forhold til Google CSS, selvom du ikke hæver dine bud. Hvis du vil se effekten, anbefaler vi, at du beholder dine bud og ROAS i et par uger efter skiftet. Derefter kan du sammenligne perioden før og efter skiftet.

Hvorfor kan jeg ikke se effekten af CSS ?

Her kan du finde de mulige årsager til, at du ikke kan se effekten af skiftet til en CSS .

Kan jeg skifte tilbage til min tidligere CSS?

I Producthero har vi ingen opsigelsesfrist, hvilket betyder, at du kan skifte tilbage til Google CSS et hvilket som helst andet CSS du ønsker det.

Hvor kan jeg annoncere via en CSS ?

CSS er i øjeblikket aktivt i 21 lande i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS).

Skal jeg betale et gebyr baseret på mit annonceringsbudget?

Nej, det behøver du ikke. Producthero CSS en standardpris på 39 euro om måneden og 19 euro pr. ekstra butik. Dette er uafhængigt af det beløb, du bruger på dine Google Shopping Performance Max .

Vil brugerne se mine annoncer på en anden måde?

Den eneste forskel mellem Google CSS og CSS er, at mens Google CSS viser et link med teksten "Af Google", viser CSS et link med teksten "Af [CSS ]" i den nederste del af annoncen.

Hvorfor vælge Producthero CSS?

Producthero er Googles største CSS i EU. Både de største og mindste onlinebutikker drager fordel af det.

Bol.com, La Redoute, Coolblue, Back.ch, Decathlon, MediaMarkt, Wehkamp, G-Star, Rituals og over 10.000 andre webshops samt mere end 500 bureauer bruger allerede Producthero til alle deres Google Shopping Performance Max

Hvorfor vælger så mange onlinebutikker Producthero som deres CSS?

Er Producthero CSS til min virksomhed?

Prisen for Producthero CSS kun 39 euro om måneden, med en ekstra mulighed for 19 euro om måneden for hver ekstra onlinebutik eller hvert ekstra land. Hvis du ikke justerer dine kampagner, har du allerede et positivt ROI, hvis dit forbrug på Shopping-annoncer er højere end 200 euro om måneden.

Hvis du vil gå videre og optimere dine kampagner endnu mere, kan du tilmelde dig Producthero PRO, som koster 99 euro om måneden, med en ekstra mulighed for 49 euro om måneden for hver ekstra onlinebutik eller hvert ekstra land.

Er du stadig i tvivl om, hvorvidt du skal skifte til Producthero CSS?

Se nogle casestudier for at se, hvordan virksomheder har oplevet forbedringer efter at have taget Producthero CSS i brug CSS udnyttet dets værktøjer:

Afslutningsvis vil den bedste måde at bruge 20 % rabatten afhænge af dine specifikke mål og dit budget. Generelt kan du forvente at se en forbedring i dine kampagners resultater.

Derudover tilbyder Premium CSS som Producthero dig specifikke værktøjer til at forbedre ydeevnen af dine Shopping- og Performance Max .

Vores artikler og casestudier

Producthero løsninger

Introduktion til manuel tagging: Opret og administrer brugerdefinerede tags, der passer til din kampagnestrategi.

Opdag 5 måder, hvorpå manuel tagging hjælper dig med at opbygge renere kampagnestrukturer og sikre, at de rigtige produkter får den rette opmærksomhed på det rigtige tidspunkt.
Af
Jael Loos & Sara Ungaro
20. november 2025
Dette er noget tekst inde i en div-blok.
Dette er noget tekst inde i en div-blok.
Dette er noget tekst inde i en div-blok.
Producthero løsninger

Hvorfor de fleste af dine produkter ikke får klik (og hvad du kan gøre ved det)

Lær, hvorfor de fleste af dine produkter måske kun får få eller ingen klik eller konverteringer, og hvordan du forvandler dem fra Zombies til Heroes ved hjælp af smartere segmentering, feed-forbedringer, sæsonbetonede boost og prisstrategi.
Af
Jael Loos
25. juli 2025
Dette er noget tekst inde i en div-blok.
Dette er noget tekst inde i en div-blok.
Dette er noget tekst inde i en div-blok.
Producthero løsninger

Reducer effekten af sporingsproblemer, når du bruger Labelizer

Sådan holder du dine Labelizer og labels stabile, hvis Google Ads' konverteringssporing stopper.
Af
Jael Loos
3. juni 2025
Dette er noget tekst inde i en div-blok.
Dette er noget tekst inde i en div-blok.
Dette er noget tekst inde i en div-blok.